Chrysler - J.D. Power
J.D. Power

Z novej štúdie IQS vyplýva, že vyhotovenie vozidla má rovnako zásadný vplyv na vnímanie kvality vozidla, ako poruchy a nedostatky

Značky Lexus a Toyota spolu získali 11 z celkového počtu 19 ocenení za počiatočnú kvalitu modelu

WESTLAKE VILLAGE, Kalifornia:
Podľa dnes zverejnenej štúdie počiatočnej kvality na rok 2006 SM (IQS) , ktorú vypracovala firma J.D. Power and Associates, zákazníci vnímajú spôsob integrácie technológií do konštrukcie nového vozidla, najmä vnútorné funkcie a prvky ovládania, za rovnako dôležité znaky kvality, ako sú poruchy a nedostatky. Ide v poradí už o 20. výročnú štúdiu.

Štúdia počiatočnej kvality sa v automobilovom priemysle používa ako meradlo kvality nového vozidla po 90 dňoch od jeho kúpy. V tomto roku sa uskutočnila zásadná zmena štruktúry štúdie, s cieľom zohľadniť problémy nových majiteľov v dvoch kategóriách - kvalita vyhotovenia a kvalita výroby (poruchy a nedostatky).

"V súčasnosti sa do nových vozidiel inštaluje množstvo nových technológií, ktoré však, žiaľ, v prípade zlej integrácie môžu priemernému zákazníkovi skomplikovať a strpčovať používanie vozidla," hovorí Joe Ivers, výkonný riaditeľ kvality a prieskumu spokojnosti zákazníkov u J.D. Power and Associates. "V očiach zákazníkov majú nedostatky vo vyhotovení rovnaký vplyv na ich vnímanie kvality ako porucha. Mnoho výrobcov však zohľadňuje kvalitu iba vo výrobnom závode a nezamýšľajú sa nad faktormi konečného vyhotovenia."

Z výsledkov štúdie vyplýva, že výrobcovia automobilov môžu dosahovať výrazné rozdiely v kvalite vyhotovenia a kvalite výroby. Medzi značky, u ktorých sa vyskytol najnižší počet porúch a nedostatkov, patrí BMW, Chrysler, Hyundai, Lexus, Porsche a Toyota. Medzi značky, ktoré majú najmenšie problémy s vyhotovením, patrí GMC, Hyundai, Jaguar, Lexus, Nissan a Porsche.

"Ak nezohľadníme oba faktory kvality, nedokážeme identifikovať vozidlá, ktoré sú v istých ohľadoch vynikajúce," tvrdí Ivers. "Napríklad vozidlá značky BMW a Toyota majú najnižší počet porúch a nedostatkov. BMW však navrhuje ovládacie prvky a displeje tak, že zákazníci majú isté problémy s ich používaním. V dôsledku toho je u BMW väčší počet problémov s vyhotovením ako u Toyoty. Jednotliví výrobcovia automobilov rozdielne definujú kvalitu a majú rozdielne organizačné zložky, ktoré zodpovedajú za kvalitu. Iba niekoľkým značkám sa podarilo odstrániť oba kľúčové problémy s kvalitou."

Stručný prehľad hodnotenia IQS v roku 2006
Modely Lexus a Toyota si udržali vedúce postavenie v hodnotení počiatočnej kvality a v roku 2006 tak získali 11 z celkového počtu 19 ocenení v jednotlivých segmentoch. Modely Lexus dosiahli najvyššie hodnotenie vo všetkých hodnotených segmentoch. Modely LS 430 a Porsche Cayman majú najmenej problémov s kvalitou v automobilovom priemysle. Medzi ďalšie modely Lexus s vysokým hodnotením patria: IS 250/IS 350, ES 330, SC 430, GX 470 a LX 470.

Toyota je stále meradlom kvality a získala päť ocenení za jednotlivé modely - Corolla, Solara, Camry, Highlandert a Sequoia, čo je viac ako u všetkých ostatných značiek mimo segmentu luxusných vozidiel.

V segmente luxusných vozidiel vedú značky Porsche a Lexus a v ostatných triedach prvé miesta obsadili značky Hyundai, Toyota a Honda. Porsche získalo najvyššie hodnotenie v kategórii počtu problémov na 100 vozidiel (PP100) - 91 problémov. Úspech Porsche možno čiastočne pripísať úplne novému modelu Cayman, ktoré vedie v segmente kompaktných luxusných športových vozidiel. Po Porsche nasledujú značky Lexus, Hyundai, Toyota a Jaguar.

Po prvýkrát v histórii IQS sa medzi troma prvými značkami ocitla aj značka Hyundai. V segmente kompaktných všestranných vozidiel (MAV) získal najvyššie hodnotenie model Hyundai Tucson a medzi prvými troma vo svojom segmente sa ocitol prepracovaný model Sonata, úplne nová Azera, ako aj Elantra a Tiburon.

Honda si naďalej udržiava svoju pozíciu špičkovej kvality. Hoci Honda priamo nezískala nijaké ocenenia, päť modelov Hondy sa ocitlo medzi prvými troma automobilmi vo svojich segmentoch.

V roku 2006 získali ocenenia pre svoje modely aj značky Chevrolet, Chrysler, Ford, Kia, Mazda, Pontiac a Suzuki.

Ceny pre montážne závody
Toyota získala celkom štyri ocenenia za kvalitu montážnych závodov s najnižším počtom porúch počas výroby. Okrem iných získala platinovú cenu kvality pre svoj montážny závod Iwate v Japonsku, kde sa vyrába model Lexus ES 330. V závode Iwate dosiahli iba 32 problémov na 100 vyrobených vozidiel. Ocenenia pre montážne závody vychádzajú výlučne zo skóre porúch.

90 dňoch vlastníctva nového vozidla. Nová štruktúra IQS vychádza z 217 otázok (v minulom roku ich V Severnej a Južnej Amerike získal zlatú cenu kvality montážny závod Oshawa 2 značky General Motors v kanadskom Ontáriu (výroba modelu Buick LaCrosse a Pontiac Grand Prix). Závod Toyota v Georgetowne, ktorý vyrába Avalon, Camry a Solara kupé/kabriolet, a závod Windsor značky DaimlerChrysler v kanadskom Ontáriu, ktorý vyrába modely Pacifica, Town & Country, Caravan a Grand Caravan, spoločne získali strieborné ceny kvality montážneho závodu.

V ázijsko-pacifickom regióne získal striebornú cenu kvality závod Toyota Higashi-Fuji v Japonsku, ktorý vyrába model Lexus SC 430. Japonský závod Kjúšú Toyota, ktorý vyrába Lexus IS 250/IS 350, Lexus RX 330/400h a Toyota Highlander/Highlander Hybrid, a závod americkej Hondy v japonskom Saitama, ktorý vyrába modely Acura RL, Acura TSX a Honda CR-V, spoločne získali bronzovú cenu kvality.

Rakúsky závod Magna Steyr v Grazi, ktorý vyrába len na objednávku tradičných automobilových výrobcov, získal zlatú cenu kvality za Európu. Magna Steyr vyrába BMW X3, Mercedes-Benz triedy E/Wagon a kabriolet Saab 9-3. Nemecký závod BMW v Dingolfingu, ktorý vyrába BMW série 5, 6 a 7, získal striebornú cenu kvality a fínsky závod Porsche vo Valment, ktorý vyrába modely Cayman a Boxster, získal bronzovú cenu kvality.

Štúdia počiatočnej kvality v roku 2006 vychádza z odpovedí 63 607 majiteľov a nájomcov nových modelov osobných a nákladných automobilov zakúpených v roku 2006. Odpovede boli získavané po bolo 135), ktoré tak výrobcom poskytujú viac informácií pri určovaní príčin problémov a pomáhajú zlepšiť konečné produkty. Štúdia takisto zoskupuje modely do upraveného zoznamu segmentov vozidiel.

Podoba štúdie sa zmenila po prvýkrát od roku 1998. Zmeny v štúdii:

  • Rozšírený dotazník pre majiteľov, ktorý im pomáha pri identifikácií porúch a problémov vo vyhotovení vozidla.
  • Širšie pokrytie nových technológií
  • Ďalšie podrobnosti, ktoré výrobcom pomáhajú lepšie identifikovať a riešiť problémy

Podrobnejšie zistenia o hodnotení kvality vozidiel, ako aj fotografie a špecifikácie modelov možno nájsť na internetovskej stránke zákazníckeho centra J.D. Power Consumer Center - www.jdpower.com

O spoločnosti J.D. Power and Associates
Spoločnosť má sídlo vo Westlake Village v Kalifornii a je držiteľom ISO 9001. J.D Power je spoločnosť, ktorá poskytuje informačné služby v oblasti globálneho marketingu, ako sú prieskumy trhu, prognózy, konzultačné služby, vzdelávanie a spokojnosť zákazníkov. Spoločnosť vyhodnocuje kvalitu a spokojnosť na základe reakcií miliónov zákazníkov ročne. J.D. Power and Associates je súčasťou skupiny The McGraw-Hill Companies.

O skupine The McGraw-Hill Companies
Skupina The McGraw-Hill Companies vznikla v roku 1888 a je popredným svetovým poskytovateľom informácií, ktorý plní požiadavky klientov v celom svete v oblasti finančných služieb, vzdelávania a obchodných informácií, a to prostredníctvom renomovaných značiek, ako sú Standard & Poor’s, McGraw-Hill Education, BusinessWeek a. J.D. Power and Associates. Skupina má viac ako 290 pobočiek v 38 krajinách sveta. V roku 2005 dosiahla tržby 6 mld. USD. Ďalšie informácie možno nájsť na www.mcgraw-hill.com.

Kontaktné osoby J.D. Power and Associates pre vzťahy s médiami:
John Tews
Riaditeľ, vzťahy s médiami
Troy, Michigan
(248) 312-4119
john.tews@jdpa.com

Peter Dadlani
Supervízor, vzťahy s médiami
Westlake Village, Kalifornia
(805) 418-8103
peter.dadlani@jdpa.com

Bez predchádzajúceho písomného súhlasu J.D. Power and Associates je zakázané používať informácie v tomto dokumente na reklamné alebo propagačné účely. www.jdpower.com/corporate

 

Dokumenty:

Štúdia počiatočnej kvality 2006SM(IQS) (JD-power.pdf 115.35 kB)

© 2005 - 2018 Mercedes-Benz Slovakia s.r.o.Autorské práva