Chrysler - Nový Chrysler 300C CRD
Nový Chrysler 300C CRD

Americké vozidlo pre európsky naturel

Luxusná vlajková loď Chrysler 300C dostala výkonný dynamický diesel

  • Nový celohliníkový motor CRD V6 s nadpriemernou silou (160 kW) a vysokým krútiacim momentom (510Nm)
  • Štyri ventily na valec, vysokotlakové vstrekovanie Bosch, turbodúchadlo s variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek VGT
  • Štandardom pre 300C CRD V6 je filter pevných častíc DPF
  • V ponuke od polovice októbra 2005 aj na Slovensku

Nová americká vlajková loď Chrysler 300C, ktorá sa už dodáva do vyše sto krajín sveta, vrátane Slovenska dostáva tiež nový dieselový pohon. Model s týmto motorom bude dostupný na trhoch mimo Severnej Ameriky od začiatku októbra 2005. Nový Chrysler 300C nadviazal na klasické rozmery a viaceré prestížne tvary svojich predchodcov, pričom stavia na úplne nový výnimočný dizajn, ktorým sa toto vozidlo už na pohľad výrazne odlišuje od iných luxusných limuzín. Medzi špičkovými materiálmi v jeho interiéri nechýba chróm, či imitácia korytnačej kože. Ako prvé vozidlo zo svojho kontinentu má elektronický stabilizačný (ESP) i ďalšie s ním súvisiace programy. Nový Chrysler 300C sa stal výnimočným tiež výhodnou koncepciou pohonu zadných kolies, použitím špeciálnych vysokorýchlostných pneumatík, či uplatnením ďalších bezpečnostných systémov, vrátane protipreklzového - účinného aj pri vyšších rýchlostiach.

Pôvodne sa na trhy začali dodávať varianty nového Chrysleru so zážihovými motormi, vrátane novo vyvinutého agregátu Magnum 5,7 l, 250 kW, 525 Nm pri 4 000 ot/min, elektronické vypínanie jedného radu valcov pri zníženej záťaži. Očakávaným doplnkom doterajšieho sortimentu motorov nového Chrysleru je uvedenie celkom novej dieselovej pohonnej jednotky najmä pre zákazníkov v Európe a na mnohých ďalších trhoch, ktoré sa viac orientujú na dieselové motory. Kompaktný a ľahký, výkonný celohliníkový motor 3,0 l CRD, 160 kW má vo svojej triede špičkový krútiaci moment 510 Nm. Tento úplne nový dieselový motor V6 poskytuje vynikajúci výkon spolu s prepracovanosťou a efektívnou spotrebou paliva, aké stále viac vyhľadávajú kupujúci na medzinárodných trhoch. Súčasťou všetkých typov nového agregátu 3,0 CRD je štandardný dieselový filter pevných častíc.

Limuzína a cestovný automobil Chrysler 300C bol už spočiatku koncipovaný ako vysoko výkonný a kvalitný. Uvedením nového dieselového motora 3,0 CRD bude mať Chrysler 300C celkove k dispozícii štyri motory a tri prevodovky, čím je zabezpečená celá základná škála požiadaviek klientov na motorizáciu tohto vozidla.

S novým motorom 3,0 CRD získava majiteľ modelu Chrysler 300C automobil s dieselovým motorom novej úrovne, ktorý mu zabezpečuje rýchlu akceleráciu a pružné zrýchlenie.

Úplne nový vysokovýkonný dieselový motor a prevodovka
Nový motor CRD je spočíva na najnovšej technológii značky Mercedes-Benz. Je vybavený vysokotlakovým vstrekovaním paliva (pod tlakom viac ako 1600 bar), turbokompresorom s variabilnou geometriou, štyrmi ventilmi na valec s dvojitým ventilovým rozvodom a vstrekovačom typu Piezo s reakčným časom 0.1 milisekundy. Nový motor vyhovuje emisným normám Euro 4 a obsahuje integrovaný filter prachových častíc. Dosahuje maximálny výkon 160 kW a špičkový krútiaci moment je 510 N.m už pri 1 600 ot./min.

Pri tomto pohone zohľadňuje voľba materiálov, koncepcia riešenia, vstrekovania paliva a systému riadenia motora všetky najnovšie poznatky v navrhovaní motorov. Na rozdiel od mnohých iných dieselových motorov v tejto triede zdvihového objemu a výkonu, má agregát 3,0 CRD hliníkový blok so zaliatymi liatinovými vložkami valcov, čo značne prispieva k zníženiu hmotnosti. V dôsledku toho má nový V-6 hmotnosť len 208 kg.

Nový dieselový motor je pohonnou jednotkou s neobyčajne hladkým chodom, vďaka takým zdokonaleniam ako je ventilový rozvod s nízkym trením, väčšie ložiská kľukového hriadeľa, ojnice vyrobené z novej zliatiny a vyrovnávací hriadeľ s opačnou rotáciou, medzi radom valcov. Rýchlo štartovací systém žeravenia skracuje dobu predhriatia iba na krátky okamih, takže tento dieselový motor naštartuje takmer rovnako rýchlo ako benzínový.

Motor 3,0 CRD predstavuje tretiu generáciu technológie priameho vstrekovania paliva. Výsledkom je zníženie spotreby paliva, výfukových emisií a hluku spaľovacieho motora. Novo vyvinuté piezokeramické vstrekovače paliva pracujú omnoho rýchlejšie a presnejšie, než predchádzajúce solenoidové ventily a zabezpečujú obzvlášť jemné dávkovanie paliva do každého valca. Ich kryštalická štruktúra umožňuje presné prispôsobenie vstrekovania paliva tak, aby vyhovovalo aktuálnemu zaťaženiu a otáčkam motora. Počet vstreknutí paliva na pracovný takt sa zvýšil z troch na päť, pri špičkovom tlaku 1 600 bar.

Nový motor bol vyvinutý v rámci "koncepcie jednej skrine (one-box)", pričom blok valcov, prídavné diely a pomocné jednotky tvoria jedinečne kompaktnú pohonnú jednotku. Jednotka je taká kompaktná, že V-6 je menší než predchádzajúci päťvalcový motor s radovým usporiadaním valcov. Ložiská vačkových hriadeľov sú integrované do hláv valcov a krytov hláv valcov, čím sa šetrí priestor a znižuje hluk. Štyri vačkové hriadele sú poháňané osvedčeným systémom s rozvodnou reťazou s dvojitým puzdrom, ktorý taktiež funguje ako vyrovnávací hriadeľ a vysokotlaková pumpa pre vstrekovanie paliva.

Štyri ďalšie vlastnosti sú kľúčové pre vynikajúci výkon motoru 3,0 CRD. Turbokompresor s variabilnou geometriou (VGT) využíva elektronické nastavenie pre rýchlu a presnú zmenu uhla lopatiek turbíny, aby sa udržiaval tlak preplňovania v širokej škále prevádzkových podmienok a umožnilo to motoru dosahovať vysoké úrovne krútiaceho momentu aj pri nízkych otáčkach. Tento turbokompresor je kombinovaný s medzichladičom nasávaného vzduchu, ktorý znižuje teplotu stlačeného, ohriateho vzduchu až o 95 stupňov Celzia, čo umožňuje, aby sa do spaľovacích komôr dostal väčší objem vzduchu. Tiež novo vyvinutý systém riadenia 24 ventilov znižuje jednak trenie a jednak hmotnosť pohyblivých dielcov. Elektronicky riadené uzávery sacích kanálov nastavujú turbulenciu vzduchu, ktorý vstupuje do valcov, aby sa optimalizoval spaľovací proces a zabezpečili tri výhody - väčší výkon, nižšia spotreba paliva a nižšie emisie výfukových plynov.

Pre úplne novú jednotku 3,0 CRD poskytuje nová päťstupňová automatická prevodovka W5A580 hladké radenie a optimálnu úsporu paliva. Jej vlastnosťou je interaktívne elektronické riadenie radenia vodičom, v rámci ktorého radiaca páka buď zabezpečuje plne automatické radenie v polohe "Drive" , alebo môže vodič sekvenčne zvoliť každý prevodový stupeň manuálne, pohybom radiacej páky vľavo, alebo vpravo z polohy "Drive". To umožňuje vodičovi kontrolovať priebeh jazdy a prispôsobiť sa akýmkoľvek jazdným potrebám.

Motor 3,0 CRD sa tak vhodne začleňuje do celého pôsobivému sortimentu hnacích jednotiek. Určených pre nový Chrysler 300C. Medzi nimi 2,7 litrový motor V-6 poskytuje skvelú kombináciu výkonu, úspory paliva, tichého chodu a životnosti. Väčší 3,5 litrový motor V-6 poskytuje vyšší výkon, avšak ešte stále dokonalú kombináciu výkonu a úspornosti. Pre najvyšší výkon si zákazníci automobilu Chrysler 300C môžu zvoliť 5,7 litrovú pohonnú jednotku novo vyvinutého agregátu Magnum.

V Európe sa na Chrysler 300C vzťahuje dvojročná záruka bez kilometrového obmedzenia. Od uvedenia na trh sa vozidlo vyrába v montážnom závode Chrysler Group's Brampton (Ontario, Kanada), zatiaľ čo montáž v Európe sa začala toto leto vo výrobnom zariadení v Grazi v Rakúsku.

Viac informácií...

© 2005 - 2018 Mercedes-Benz Slovakia s.r.o.Autorské práva